سطل زباله هوشمند

 

پرتاب زباله از راه دور درون سطل زباله یکی از کارهای لذت بخشی است که از پشت میز انجام می دهیم! اگر نشانه گیری خوب باشد، از شر زباله راحت شده ایم. اما اگر خوش شانس نباشیم پس از یک پرتاب و نشانه گیری ناموفق، باید از جای خود بلند شویم و به سمت زباله برویم و آن را برداشته و داخل سطل بیاندازیم.

 

 داستان این بدشانسی و تنبلی باعث جرقه زدن ایده ای در ذهن یک طراح خوش ذوق ژاپنی شده است. این طراح که FRP نام دارد برای خود یک سطل زباله هوشمند طراحی کرده که زباله را در هوا مسیر یابی می کند.

 

 این سطل زباله هوشمند به کمک یک دوربین و یک سنسور کینکت می تواند زباله های پرتاب شده در فضا را تشخیص دهد. پس از شناسایی زباله در هوا محاسبه می کند که زباله در چه مکانی فرود می آید و نتیجه این محاسبه را به سطل زباله ارسال می کند. اکنون ماموریت سطل زباله شروع می شود. به کمک چرخ هایی که زیر آن تعبیه شده به سمت زباله حرکت کرده و آن را شکار می کند.

 

 دیگر مهم نیست که نشانه گیری شما چه قدر قوی باشد و یا اینکه چه قدر خوش شانس باشید که زباله در سطل بیفتد. تنها کافی است در هر نقطه ای که نشسته اید زباله را به هوا بیاندازید و بقیه را به این سطل زباله هوشمند بسپارید.

 

 طرح این سطل در حال تکامل بیشتر است و فعلا آنقدرها هم دقیق و سریع عمل نمی کند اما طراح آن امیدوار است که سرعت و دقت آن را بهبود ببخشد و بعد از آن به فکر رساندن این محصول به خط تولید تجاری خواهد بود.

 

خانه

Main menu FA

طراحی وب سایت و پشتیبانی : Afzoneha.com