شارژ کردن گوشی موبایل با یک قاشق آب

چاپ

 

شرکت سوئدی با نام myFC شارژر PowerTrekk را برای افرادی ابداع کرده است که مدت زمان زیادی را از شبکه برق فاصله دارند و نمی توانند در زمان مناسب از شبکه برق برای شارژ کردن ابزار الکترونیکی خود استفاده کنند. این شارژر جدید تنها به یک قاشق سوپخوری آب نیاز دارد تا بتواند انرژی مورد نیاز برای ۱۰ ساعت یک موبایل را تامین کند. این شارژر به واسطه واکنشهای شیمیایی انرژی تولید می کند و در آن آب با سیلیسید سدیم واکنش داده و گاز هیدروژن به وجود می آورد.

این شارژر برای تامین ۱۰ ساعت انرژی موبایل تنها به یک قاشق آب نیاز دارد سیلیسید سدیم پودر شیمیایی جدیدی است که توسط شرکتی به نام SiGNa تولید می شود و این شارژر اولین محصول تجاری است که از این پودر شیمیایی استفاده می کند. هر ابزاری که دارای درگاه USB باشد می تواند به این شارژر وصل شود و هر نوع آبی را نیز می توان در این شارژر به کار گرفت، حتی اگر آب از دریا به دست آمده باشد. حتی می توان در این شارژر از آب گودالهای درون خیابان نیز ریخت به شرطی که این آب مملو از رسوبات و گل و لای نباشد.

استفاده از این شارژر بسیار ساده است و انرژی را از طریق کابل USB به دستگاه می رساند اولین نمونه این شارژر سال گذشته در کنگره موبایل جهان در بارسلونا رونمایی شد اما نسخه تکمیل شده آن اکنون در نمایشگاه الکترونیکهای مصرفی ۲۰۱۲ در لاس وگاس عرضه شده است.
از هر نوع آبی به شرط نداشتن رسوبات زیاد از حد و گل و لای می توان در این شارژر استفاده کرد

انتظار می رود این ابزار در دو سری یک و سه کیلو واتی در ماه های می و ژوئن با قیمت احتمالی ۱۹۹ یورو در اروپا عرضه شود. عملکرد این شارژر بسیار ساده است، سدیم درون مخزنی کوچک و گرد ذخیره می شود، شکافهای شارژر در نیمی از
لایه خارجی این مخزن تعبیه شده اند و در نیمه دیگر مخزن آب کوچکی وجود دارد که یک قاشق آب درون آن ریخته می شود.

دو مخزن پودر شیمیایی و آب درون شارژر

بر اساس گزارش میل آنلاین، زمانی که دریچه شارژر بسته می شود، واکنشهای شیمیایی به صورت خودکار آغاز به کار می کنند و شارژر تولید انرژی را آغاز می کند. این واکنشهای شیمیایی کاملا پاک بوده و محصول جانبی آنها کمی بخار آب است. می توان از این شارژر به عنوان منبع مستقیم انرژی برای روشن ساختن یک لامپ نیز استفاده کرد